Základní organizace Odborového sdružení železničářů stanice PRAHA VRŠOVICE Vám přináší

nový Web

"http://railian.com/
Zpravodaj_archiv.html"

Listopad 2021 (č.11), webová verze vydána 14.11.2021

Zveme Vás na konferenci naší základní organizace

Schůzí Závodního výboru a konference Základní organizace

Prosinec - 15.12. v kulturním sále žst.Praha Smíchov
(od 12.30 schůze ZV, od 14.00 konference)

Druhé setkání klubu důchodců

Dne 19.10.2021 proběhla schůze důchodců v restauraci ,,U kozla " na Žižkově.

Schůzi zahájil předseda klubu pan Polák,poté předal slovo panu Kácovskému.Ten se s námi po dlouhé době přivítal, seznámil nás s aktuálním děním na dráze. Pak jsme diskutovali o výletech na příští rok.Vše ale probereme až po grafikonu (podle toho,jak bude vypadat nový jízdní řád).

Pokladní,paní Šulcová,ještě vybrala od přítomných příspěvky na letošní rok, někteří již zaplatili i na rok příští. Dále ještě pokračovala diskuse po které jsme se rozešli.

Všichni jsou zváni na příští schůzi, která se koná dne 16.11.2021 opět v této restauraci na Žižkově.

zapsala: Šulcová Vlasta, foto: Černoušková

Trvalé nabídky :

Poukazy do Cinema City

Permanentky na fotbal

na domácí utkání klubu AC Sparta
rezervace: Petr Skrečka, tel.: 604 238 770, email: skrecka.petr@seznam.cz

rozpisy utkání můžete vyhledat na webu základní odborové organizace OSŽ Vršovice:

"http://www.zovrsovice.estranky.cz/clanky/fotbal/"

Permanentky na hokej

na domácí utkání klubu HC Sparta
rezervace: Petr Skrečka, tel.: 604 238 770, email: skrecka.petr@seznam.cz

"http://www.zovrsovice.estranky.cz/clanky/hokej/"

nově jen za 10,-
Vstupenky mají vytištěný letopočet 2022, ale platí již tento rok a celý příští rok 2022.

Pojištění škody způsobené zaměstnavateli

Společenský večer v Hustopečích dne 8. - 9. října 2021

Loni jsme pobyt ve sklípku stihli těsně před opatřením vlády proti covidu. Letos je situace trochu jiná. Doufám. Po Bořeticích jsme letos zavítali do Hustopečí. (Snad to správně skloňuji.)

Vlakem podle rozpisu nás jelo jen pár z 28 přihlášených. Někteří jeli už tři dny předem, aby nasáli tu správnou atmosféru jižní Moravy. Největší skupina jela den předem. Prodloužili si pobyt o návštěvu Mikulova a dopolední pěší túru. Už ráno odjela na místo čtveřice z Hlavního nádraží. Ti se v krásném podzimním počasí kochali okolím Hustopečí na kolech. A tak mojí největší obavou bylo, zda se všichni sejdeme ve stanovený čas před penzionem Herbenka, kde jsme byli ubytováni. Moje obavy se bohužel vyplnily. Turisté nedorazili a navíc další zmatek vneslo i nečekané rozdělení do tří ubytovacích objektů. Naštěstí se vše vyřešilo, nikdo se neztratil a všichni našli svůj pokoj. Ti, kteří se včas ubytovali a měli voličský průkaz, ještě došli na místní úřad splnit svoji občanskou povinnost a zvolili do parlamentu.

Pak už jsme si mohli sednout do krásného sklípku. Nejdříve nás přivítal majitel a popřál nám pěknou zábavu. Poté přišel pan someliér, který nám s vtipem představil asi deset odrůdových vín a řekl nám něco o historii a pěstování jednotlivých odrůd. Pak už následovala volná zábava. Jídlo bylo skvělé a víno někomu chutnalo, někomu moc ne, ale to je vždy, když se sejde tolik lidí. Co člověk to názor. V minulém roce jsme započali tradiční půlnoční výšlap na nejbližší rozhlednu. Tentokrát nás nerozhodila ani trasa na více jak dva kilometry vzdálenou rozhlednu v mandloňových sadech. Na rozhledně panoval neskutečně studený vítr a tak jsme se pohledem na noční Hustopeče moc dlouho nekochali. Pak si už každý zalezl do pelíšku, aby druhý den po skvělé snídani mohl jet zase domů. Do tohoto penzionu se určitě ještě jednou vrátíme. Tentokrát ne na víno, ale budeme zde ubytovaní příští rok na podzim na cyklistické akci Jižní Morava 2022.

napsal Pavel Čermoch, foto Michaela Křivanová

Cyklistická akce Český ráj

Dne 21.9. nastal opět krásný den, kdy jsme vyrazili směr Žďár, který leží na okraji  Českého ráje. Ubytování bylo po všech stránkách naprosto úžasné. Penzion U Kašpárků můžeme jistě všichni vřele doporučit. Abychom neztráceli čas, hned jsme vyrazili na první ochutnávku tohoto krásného kraje. Jelo se přes Kopicův statek, kde jsou v lese vytesané zajímavé skalní reliéfy. Pokračovalo se na Valdštejn a ty zdatnější čekala ještě dlouhá a náročná cesta přes vrchol Kozákov a dále na Malou Skálu a domů. Méně trénovaní raději zvolili prohlídku Klokočských skal.

Další den jedna skupinka vyrazila na Svijanský zámek, Sychrov a zříceninu Frýdštejn. Druhá parta si jela projet okruh na hrad Kost, skalní hrad Valečov, vrchol Mužský a zámek Mnichovo Hradiště. Třetí den jsme pro změnu objeli horní polovinu Českého ráje, které dominují Trosky . Krásné bylo i Hruboskalsko s nesčetnými vyhlídkami. Od kapličky ve Vyskeři byl zas pěkný výhled po celém okolí.

Víceméně celou dobu nám přálo počasí. V krátkém čase jsme navštívili nejkrásnější památky a místa Českého ráje. Být tam další týden, stále by bylo co objevovat. Jsem ráda, že jsme si mohli projet další kout naší republiky, jeden z turisticky nejkrásnějších. Jediné smutné na tom byla nepřítomnost Pavla Čermocha, který se historicky prvně nemohl kvůli nemoci zúčastnit. Ale již je zjednaná náprava, aby si to tam také mohl dodatečně projet.

napsala Marie Stichová, foto Petr Zákostelna

Kulturní tipy Pavla Čermocha na listopad

Seriál USA Ztraceni ve vesmíru (71%) je jedním z mála plnohodnotných sci-fi seriálů, které byly v poslední době natočeny. Je to rodinný seriál, takže nečekejte žádné horory. Je to prostě příjemný seriál, který by neměl urazit oko žádného diváka. Planeta Země v budoucnosti není žádné idylické místo k životu. Znečištění dosáhlo takové míry, že lidem nezbývá než se odstěhovat do souhvězdí Alpha Centauri. Právo začít znovu mají jen výjimeční jedinci a rodiny. Testem projde i rodina Robinsonova. Mezihvězdnou loď ale napadne civilizace robotů a Robinsonovi prožijí spoustu dobrodružství. Zatím byly uvedeny dvě řady a na letošní rok se chystá řada třetí.

Kniha Dějiny lidských průserů aneb co všechno jsme podělali (81%) od britského spisovatele Toma Phillipse nás seznámí s největšími průšvihy, které si lidstvo zatím stihlo vytvořit. Kniha s typickou britskou ironií popisuje katastrofy ve vědě (například olovnatý benzín), diplomacii, válečnictví a dalších odvětvích.

Kanadský seriál Cestovatelé (75%) je o skupině cestovatelů časem, kteří se v naší době snaží napravit některé události, které vedou k temné budoucnosti. První série, kterou jsem si pustil na Netflixu, je skutečně zajímavá. Cestovatelé se dostávají do naší doby tak, že těm osobám, o kterých vědí v budoucnosti kdy tragicky zemřou, se těsně před smrtí přenesou do vědomí. Převezmou nad tělem kontrolu a vyhnou se smrti. Ke konci první série bylo ale těch cestovatelů už moc a začali do naší přítomnosti pronikat i konkurenční cestovatelé. I když další dvě série jsou hodnoceny o něco lépe než první raději jsem to vzdal.

Na Netflixu se objevují i filmy a seriály z ruské produkce. Sci-fi seriál Lepší než my (78%) popisuje blízkou budoucnost. Snaha o vyrobení humanoidního robota, který by převzal práci za lidi, dovede firmu Cronos k zakoupení robota z Číny. Čínská firma je ale ihned poté zlikvidována a k robotovi není k mání žádný návod. Po uvedení do provozu zabije robot (v tomto případě krásná robotka) několik lidí a z firmy Cronos unikne. Dostane se do jedné moskevské rodiny, kterou se snaží za všech okolností chránit. Cronos se snaží robota dostat zpět, protože s ním chce uspět ve výběrovém řízení, které vypsal stát s tím, že po zavedení robotů bude možno odcházet do důchodu už kolem 45 let. V seriálu hraje hlavní roli estonský herec Kirill Käro. Dost dobrý seriál. Zarazilo mě, že ruská budoucnost automobilismu, je prostá aut na elektrický pohon a všechna auta mají řazení u volantu.

Kniha islandské spisovatelky Yrsy Sigurðardóttir DNA (81%) je další z mrazivých severských detektivek. Je zavražděna matka tří dětí a to dost brutálním způsobem. Zároveň mladý student zachytí zajímavé vysílání na své radiostanici. Vyšetřováním je pověřen nově jmenovaný detektiv Huldar. Zanedlouho dojde k další vraždě. Policie ale tápe a tak jedinou nadějí je malá dcera zavražděné, která vraha zahlédla. Skvělé čtení pro milovníky detektivního žánru.